Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Tessa Weersma - WaarBenJij.nu Guayaquil - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Tessa Weersma - WaarBenJij.nu

Guayaquil

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 November 2013 | Ecuador, Guayaquil

Ja, ik heb toch besloten om een online reisverslag bij te houden. Niemand hoeft zich verplicht te voelen om het te lezen, maar degenen die het leuk vinden kunnen me op deze manier een beetje volgen. Bij deze, mijn eerste update:

Gisteren, na een stressvolle ochtend op Schiphol waarin ik last-minute een visum voor de US moest aanvragen, ben ik via Londen en Miami naar Guayaquil in Ecuador gevlogen. Onderweg de nodige interessante mensen ontmoet en de nodige nutteloze gesprekken gehad. Na de eindeloze controle om Miami binnen te komen was ik behoorlijk benieuwd hoe Miami eruit zag, dus heb ik een rondje over de taxi standplaats gelopen. Totally worth it. Midden in de nacht kwam ik aan in het hostel.

Vanochtend mijn roomies ontmoet, en we zijn met z'n vijven downtown gegaan naar een enorm cemetery. Best indrukwekkend was dat het grote muren waren, verdeeld in vierkanten van ongeveer 2 m2, waar schilderingen, namen en data op stonden van de overledenen, waarachter de persoon 'begraven' is. De hele muur zit dus vol met kisten. Daarna wat gegeten samen met Barbara, een Canadese vrouw uit de kamer, met z'n tweeën door de stad geslenterd en geld gewisseld, supermarkt gezocht etc. Ik moet zeggen dat ik wel moet wennen aan de hitte hier, en een kleine jetlag heb, maar verder gaat alles dus prima. Morgen vertrek ik richting een bananen plantage in El Guabo, waar ik waarschijnlijk een paar weken kan werken.

  • 14 November 2013 - 05:16

    Ilona:

    Hahah ik hoor het je zo zeggen; 'Totally worth it!'

  • 14 November 2013 - 06:37

    Marijke:

    Klinkt goed!!

  • 14 November 2013 - 08:01

    Josine:

    Liefiepiefie! Klinkt goed allemaal!! Geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende update!!!

  • 14 November 2013 - 10:46

    Monique:

    Leuk, dat je probeert af en toe in je reisverslag te gaan schrijven. Ik ga het zeker lezen. Je weet hoe ik ben :-) Veel plezier en werk ze in de plantage. Dikke kus.

  • 15 November 2013 - 07:35

    Helene:

    Hoi Tessa,
    Leuk je hier te ontmoeten en natuurlijk gaan we je avonturen lezen. Nu al benieuwd naar het bananen plukken. Kijk je uit voor die grote vogelspinnen! Dikke kus uit Zoetermeer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 10 Nov. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 12908

Voorgaande reizen:

12 November 2013 - 16 Mei 2014

Mijn eerste reis: Zuid-Amerika + Zuid-Afrika

Landen bezocht: